zizzisvardag

Alla inlägg den 13 november 2009

Av Zizzi - 13 november 2009 22:06

Hej!

Sitter här vid datorn igen för att jag blev lämnad i sticket och har inget annat för mig. Gubben drack pilsner ikväll och vid halv tio tiden gick han och la sig, hur kul är det då? Ja, jag får väl sitta uppe en stund och glo på tv som vanligt.

 

Känner att livet inte riktigt är så som det borde vara, känner mig lite nere faktiskt. Beror väl kanske på mörkret och på att min lilla hjärna inte repat sig tillräckligt bra än. Har läst att personer som råkat ut för hjärnskakning faktiskt kan känna sig lite låga och få depressioner. Hoppas bara att jag inte tillhör den skaran och att min deppighet snart går över.

 

Varför skall livet vara så komplicerat ibland eller ofta som jag tycker att det är just nu för tiden. Saknar min lilla gumma som sover hos en kompis idag, är så mysigt och kura ihop sig med henne i soffan och titta på Idol. Saknar dig gummsan. Ha en bra kväll.

Kramiz...

Av Zizzi - 13 november 2009 18:23


  

Hej!

Kvällen gör nu sitt intåg i Mölndals södra del och det kan inte bli mycket mörkare runt huset nu. Värmeljusen fladdrar genom huset och visar sig likt figurer längs väggarna medan jag dricker ett glas rödvin... Ohhh, jäklar vad det bulltade till i huvudet nu, kan det vara så att min hjärnskakning gör sig påmind och att min hjärna inte alls vill ha detta rödvin lika mycket som mig? Jag får nog nöja mig med dessa små snuttar av rödvin som hasar sig ner i halsens trånga vrå (fniss, hur lät det där då?) och sedan får det vara slut för i kväll.

Allvarligt talat, det blir Dobbido i kväll och fanta för mig medan gubben dricker öl eller rödtjut. Lillkillen har ätit glass nu så ingen dricka för honom (han får det i morgon, måste tänka på tänderna och vikten ju). Jaha. då sitter man hemma en helg till då, har ingen lust att gå ut ändå och skulle jag göra det vet jag inte vart man skulle gå.

Ps jag ville gärna se Idol men gubben tycker bättre om Dobido så för att inte sitta i var sitt rum å glo på tv är det jag som fogar mig till hans önskning av tv-program ikväll... men nästa gång väljer jag... hehe.. i rättvisans och jämställdhetens namn.

Hoppas ni får en mysig kväll!

Kramiz...

Av Zizzi - 13 november 2009 15:05

 

Här är en finfin teckning på gubbarna i StarWars av min son....

Min goa lilla pojke, tack för den trevliga stund vi hade i går kväll.

 Mycket prat och skratt blev det...

  

Mitt otroligt "tråkiga" julkort blev så här men det

gör inget för det var mysigt att sitta och måla med

lilleman...

 

Kramiz...

Av Zizzi - 13 november 2009 08:48

Hej!

Vad skall hända idag, vad skall man göra och vad vill man göra? Skulle behöva måla klart i hallen, men känner defenetivt inget sug efter att måla idag. Sonen och jag plockade fram massa färger i går kväll och målade fina teckningar. Det var väldigt mysigt att bara sitta och måla och prata lite om ditten och datten. Sonen målade en teckning med StarWars på och jag försökte måla 2 jultomtar på ett litet kort. Bilder kommer under dagen. Färgerna står fortfarande kvar på bordet så jag tror att jag skall måla lite till, för det är ganska kul tycker jag. Kanske blir julkort att sända till släkten? Ha en bra dag.

Kramiz...

 

Ps. jag har ännu inte gapat en enda gång sedan förra torsdagen och jag lovar att det ger effekt på resten av familjen. De är gladare, lugnare, och mer harmoniska vilket i sin tur gör mig på bättre humör. En positiv spiral som är här för att stanna hoppas jag, (givetvis får man lov att bli sur, irriterad och förbannad ibland för det är mänskligt, men bara när det är befogat).

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards