zizzisvardag

Direktlänk till inlägg 12 november 2009

Utan min familj!

Av Zizzi - 12 november 2009 09:44

  

 

Vad skulle jag göra utan min familj? Ibland när jag skäller och gapar på dem och tycker att de inte förstår mig får jag en ryslig känsla i kroppen... varför? Jo, det är mitt dåliga samvete som gör sig påmint, igen!

 

Vi har varit en familj som kan kallas för skrik och panik vilket inte är ett sånt smickrande efternamn och det är jag som börjat med det en gång i tiden. Genom snart 5 stressande år med skola, arbete, barnens skola och mycket annat, har jag rusat som en dåre, inte sett mig om utan bara stirrat rakt fram som en blodtandad hund. Voff, voff, grrr har mina svar till barnen och sambon låtit när det sagt, berättat eller gjort något. Usch och fy skäms på mig.

 

Den senaste veckan har varit underbar och varför kan man fråga sig? Inte en enda gång har jag gapat, skällt eller varit irriterad för jag har bestämt mig för att leva här och nu, se på barnen, lyssna på dem, upptäcka roliga gester och miner som jag annars inte lägger märke till, ge en puss i förbifarten till min älskling och tala om för honom hur mycket han betyder för mig utan att för den sakens skull låta desperat, se, lukta och känna dagen som den är och framförallt göra mig själv en tjänst att inte ta allt så allvarligt...

 

Utan min familj är jag ensam, tråkig och deppig, med min familj fyller livet en mening och en värme inom mig som ingen annan i hela världen kan fylla och det skall jag tänka på ofta samtidigt som jag ler och känner hur mitt dåliga samvete dag efter dag minskar för att jag lär mig att uppskatta det jag har, nämligen min älskade familj.

Förlåt

 

Kramiz...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zizzi - 18 november 2009 15:17

Hej! Skulle hjälpt min mormor att handla idag och såg fram mot det när det plötsligt ljöd en hög ringsignal. Jaha, var mormor som sa att hon inte behövde handla idag. Hon är gammal nu och drar sig för att gå ut men förhoppningsvis åker hon färdtjän...

Av Zizzi - 16 november 2009 22:49

Hej! Underbart att arbeta kväll eftersom ingen kan se hur man ser ut i detta mörker. Slappnar av lite mera och tänker inte på att rätta till makeupen och sätta lite täckstift här och där. Konstigt att jag mest bryr mig om vad såna som jag inte känn...

Av Zizzi - 16 november 2009 12:35

Hej! Nu har jag bestämt att jag skall köpa mene&moys produkter! Hört/sett att den skall vara väldigt bra men ganska dyr. Någon som har erfarenhet av denna produkt, kanske någon med problemhud som blivit hjälp?   Nu är det ca 3 veckor sedan jag...

Av Zizzi - 14 november 2009 22:16

Jag har haft en mysig kväll med spel å godis. Grannarna spelar hööööög musik å det dunkar i huvudet så filmen jag kollar på blekna ja tynar bort. Dunk, dunk, dunk!!!!!!!!!! De vet säkert inget om min ångest till deras ständiga fester när mamman är bo...

Av Zizzi - 14 november 2009 14:05

Skall dra på mig ett flin på läpparna för barnens skull, låtsas vara glad och skratta. Vara trevlig mot min sambo och pussa på min dotter. Ge min son och hans kompis, som skall sova över, god service. Blir man gladare av att spela glad? Hoppas! Det ä...

Ovido - Quiz & Flashcards