zizzisvardag

Alla inlägg den 9 november 2009

Av Zizzi - 9 november 2009 17:25

Hej!

Sitter med ett bultande huvud som värker och försöker ta det lugnt vilket inte är så lätt för en rastlös själ som mig. Borde egentligen gå till läkaren för en kontroll så att det inte blivit/är någon hjärnblödning som jag i och för sig inte tror. Jag ramlade ner för vår trappa i torsdags och slog i huvudet och har sen dess känt mig illamående, trött och haft konstig huvudvärk. Nä, jag får banne mig ringa till sjukan i morrn!!!

Kramiz...

Av Zizzi - 9 november 2009 14:18

  

Du kommer inte att läsa just detta eftersom du inte vet om denna blogg men jag vill att du skall veta att jag är så oerhört tacksam, stolt och glad för att du finns! När jag nu ligger i soffan med hjärnskakning och pappa arbetar tar du dig till affären efter skolan och handlar och tar bussen hem för att hämta din bror på fritids vilket uppskattas otroligt av mig. Du är verkligen en sann genuint ömsint och omtänksam dotter som ställer upp med all din kärlek, dina kramar och - jag älskar dig mamma, fraser. Förlåt att jag blir så arg på dig ibland men det är nog ett mamma-stress syndrom som poppar upp lite då och då men jag skall verkligen tänka till både en och två gånger till innan jag blir arg på dig.

Älskar dig min lilla goa och omtänksamma dotter!

Kramiz...

Av Zizzi - 9 november 2009 11:02

   http://boatpastor.files.wordpress.com/2009/04/blondinbella_s.jpg


Hej!

Sitter och tittar på Malous efter 10 där Blondinbella och hennes pojkvän Nils medverkar idag. De pratar allmänt om bloggen och varför den är så framgångsrik med över 300 000 läsare per vecka vilket är helt otroligt med mina kanske 10-15 läsare per vecka och meningen med min blogg är väl att jag får ventilera av mig och vilka som läser den inte spelar så stor roll, man kan säga att den fungerar som en dagbok för mig och så även för många andra.


Blondinbella påstod i programmet att hon är en karaktär på bloggen och en annan utanför bloggen och hennes syfte med bloggen är numér ett arbete där hon plockar ut 35 000:- í lön efter skatt. Jag har följt Blondinbellas blogg i ca 8 veckor för att få ett intryck av hur unga tjejer lever i den åldern och det för att jag skall arbeta med ungdomar. Dock stämmer inte hennes verkliga liv på bloggen överrens med verklighetens 19-åringar, för vilken 19-åring plockar ut den lön hon har, går ut och äter varje dag och köper dyra kläder?


Överlag tycker jag att Blondinbella har mycket sunda värderingar för att vara så ung som hon är och som kan ge mig, en 35-årig 2-barns mamma tips och råd gällande självkänsla och hur man kan tänka för att må bättre. Blondinbella berör, inspirerar och provocerar vilket gör att människor gärna återkommer till hennes blogg dagligen.

Kramiz...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards