zizzisvardag

Alla inlägg den 5 november 2009

Av Zizzi - 5 november 2009 08:55

   "undra vem som är jag på denna bild?"

Hej!

Jaha, så blev man irriterad igen då, fast på gubben denna gång. Kl är strax 9 på morgonen och gubben slänger upp benen på soffan och intar en soffpotatis-stil och kollar på Voice. Hmm, frågan är när han tänker att uträtta några hushållssysslor i hemmet idag? Kläder hänger högt och lågt, diskmaskin skall tömmas, det skall handlas och planeras middag för idag, dammsugas, slipa och målas i hallen, utemöblerna skall täckas, löven skall krattas, och badkaret skall lagas och likaså lampan där och mycket mycket mera.


Varför är det alltid jag som skall börja med allting, dvs dra igång alla trådar? JO, för jag är kvinna och det ligger liksom på min lott att göra det. Jag har väl vant min familj att det är jag som drar det mesta av lasset här hemma men det står förvånade nu när jag inte känner att jag orkar det mer. Jag arbetar, pluggar, handlar, städar, hjälper min mormor, går på alla div möten som gäller barnen, hämtar och lämnar på träning ca 5-6 dar i veckan & mycket mer. Nu när vintern börjar närma sig är det jag som får se till att barnen har ordentliga kläder såsom jackor och varma skor och även inhandla det.


Jag kanske är för hård mot min familj ibland eller i alla fall när jag skriver sådana här saker om dem men jag måste känna att jag har deras stöd och hjälp för att orka i vardagen helt enkelt! Ja, det är bara vardag för mig, det händer aldrig att jag gör något som jag har intresse av för jag vet inte längre vad jag är intresserad av! Jag har gått för länge och servat min fam och liksom glömt av mig själv. Usch ja, nu har jag nog klagat färdigt för idag. Känns skönt att ha detta forum för sig "själv" och ventilera om det som är jobbigt, även om det är småsaker. Jag måste verkligen se till familjens positiva egenskaper och inte fastna i dessa saker som egentligen bara är petetesser, eller hur? Vi är friska i alla fall vilket man skall vara väldigt tacksam för... Men är det mer ok för karlar att ligga i soffan å glo på tv än för oss kvinnor????????

Kramiz...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards